How do I create a preference center/update settings page for a newsletter?

How do I create a preference center/update settings page for a newsletter?
You can create a preference center/update settings by marking a landing page as a preference center. To do this, select “Set as preference center page” under the landing pages settings.

This is an example of an “Update Settings” page, i.e. a Preference Center page:

In your e-mails and newsletters you can add the following URL {unsubscribe_url} as a link for “Update settings” and “Unsubscribe”.

In the Newsletter and Email settings you can select the Preference center page that you have saved.

 

How can I install the reCaptcha key?

You can activate the reCaptcha key with the following steps:

  1. Open the Google Cloud and open the reCAPTCHA Enterprise
  2. Create a new key, enter your display name and select domain
  3. Now you can read your secret key
  4. The secret key can now be entered at Aivie under the settings > Plugins > reCAPTCHA
  5. Click save & close to complete the process

 

 

Wie verknüpfst du Aivie mit HubSpot?

Hier findest du die Videoanleitung zur Verknüpfung von Aivie mit HubSpot.

Aivie mit HubSport verknüpfen zum Synchronisieren deiner Kontakte.

Schritt für Schritt zeigen wir dir, wie du die HubSpot Integration aktivieren kannst.

Is it possible to get insight into page views like with Google Analytics? Or is it also possible to see the clicks?

Aivie/Mautic is always about the interactions of individual contacts with your brand. So, for example, with the website.

So, unlike Google Analytics, you see what an individual contact has done, rather than how users move around the site on the whole.

If the click generates a change of URL in the browser, this is also automatically recorded in Aivie/Mautic.

If you want to track clicks on a page, you can do that via events.

You can find everything about tracking on this page at Mautic:

Wie kann man ein Video in den Newsletter integrieren?

Wir empfehlen, ein Bild mit einem Play Button zu integrieren. Wenn der Kunde draufklickt, wird das Video im externen Browser abgespielt. Z. B. auf Youtube.

Video können nicht direkt eingebunden werden, da dies von den meisten E-Mail-Clients nicht zuverlässig unterstützt wird. Insbesondere, wenn die Kunden den E-Mail-Client Outlook verwenden.

Was ist ein Do Not Contact und wie kann ich es entfernen?

Gewisse Kontakte haben ein rotes Flag “Do not Contact”. Dieses kann manuell über die Kontakteinstellungen wieder entfernt werden. Was aber nicht unbedingt ratsam ist.

Wie erhält ein Kontakt ein “Do not Contact”?

  • Wenn ein Kontakt keine E-Mails mehr erhalten möchte. Er oder sie sich also abmeldet.
  • Wenn das System merkt, dass die E-Mail-Adresse ungültig ist und somit die E-Mail nicht zustellbar ist (bounced).
  • Wenn ein Aivie Benutzer manuell den Kontakt auf “Do not Contact” stellt.

Do not contact entfernen Aivie oder Mautic

Wenn du herausfinden möchtest, wieso dieser Kontakt ein “Do not Contact” hat, kannst du durch einen Klick auf das Icon im Verlauf weitere Details anzeigen. Oder auch im Audit Log sollten weitere Informationen ersichtlich sein.

Wie entferne ich ein “Do not Contact”

Falls du dir sicher bist, dass die E-Mail-Adresse gültig ist und der Kontakt weiterhin von dir E-Mails erhalten möchte, kannst du über die Kontakteinstellungen das Do-Not-Contact entfernen.

Kontaktpräferenzen Remove do-not-contact Aivie Mautic

Über Kampagnen und Formulare kann ein Do-Not-Contact auch wieder entfernt werden. Bei dem Formular heisst die Aktion “Kontakt von der Nicht-Kontaktieren-Liste nehmen”. Wir empfehlen eine solche Aktion bei jedem Formular zu hinterlegen. Das kann sehr sinnvoll sein, denn wenn ein Kontakt sich über ein Formular an dich wendet, möchte er ja im Normalfall wieder kontaktiert werden.

Was sind Marketing KPI’s?

Marketing-Performance-Metriken oder Key Performance Indicators (KPIs) sind eine Quelle nützlicher Daten für Marketingexperten, CEO’s und Vertriebsabteilungen.  Marketing-KPIs unterstützen dich, einen klaren Einblick zu erhalten, wie sich Marketingaktivitäten und -ausgaben auf das Endergebnis des Unternehmens auswirken.

Continue reading “Was sind Marketing KPI’s?”

How can I automatically fill the user’s preferred language?

Each contact has a preferred language region (preferred local) e.g. en/de.
By default, Aivie does not save this, but you can use the forms to automatically fill in the user’s preferred language. j

Each form is language dependent, so you can assume that if someone fills out the German form, they speak German. So you can use a hidden field (preferred local) to automatically set the preferred language for each user.

If you use our package, this is already set up with you directly this best practice.

Why is the [First Name] not resolved in the sent email?

When you send an email via “Send Example”, the [First Name]  field is not resolved yet. However, this is only the case in the test. If you send the E-Mail to yourself via the Contacts, you can check if the [First Name]  field will be resolved correct. But if your Preview shows the Parameter like this [First Name] the System did recognize the Parameter correct.

How can I trigger an email at a specific time?

In the Campaignyou can choose the time of sending your email. Either immediately, at a relative time or you can also select a specific date and time.

Aivie FAQ email timing

In the period in which the e-mail is “Published”, it is also sent to all contacts who are added to the segment. It may make sense to set the unpublished date in 1-2 weeks. You should plan at least 2-3 hours lead time, then the emails will certainly have enough time to be sent. However, this always depends on the number of your contacts.